Varje båt behöver en loggbok. Jag för den i form av denna blog. Loggboken är i första hand för min egen skull men jag planerar inte att föra in några konfidentiella uppgifter och använder därför detta verktyg.

Båten är en Dominant Race, nr 15 från 1981, längd 7,64 m, bredd 2,5 m, djup 1,3m, deplacement 1,25 ton, lys 1,14. Båten heter Aryn.

Längst ner i inläggen ges en tabellrad med följande uppgifter:
datum, veckodag, från, till, tripp, ackumulerad distans, färdtid, ackumulerad färdtid, motortid, ackumulerad motortid, medelfart, maxfart, vindriktning, vindstyrka, temperatur, väder, segelsättning, besättning

torsdag 29 juli 2010

Har inhandlat laminerade båtsportkort Gullholmen-Varberg, 4m 10 mm polyestertamp med kaus, 1,5m armerad pvc-slang, galvad lyrschackel, alladinknap samt en rulle 3 mm alroundlina.
Polyestertampen kapade jag till ca 2 m och trädde tampen i pvc-slangen. I ena änden av tampen sitter en kaus, i andra har jag splitsat fast en rostfri brandkårshake med spärr. Kausen skall fästas i bojlinan och brandkårshaken skall användas till förtöjning i båten.

Har skickat in anmälan till Tjörn Runt och betalt avgiften om 500 SEK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar